събота, 16 януари 2016 г.

Ндебеле - какво можем да изработим в тази техника

Правенето на бижута от мъниста се оказа интересно и все повече обсебващо ме занимание. 
В основата му са различните техники. Но следвайки своето въображение или експериментирайки с различни по големина и форма мъниста, с една техника може да създавате безкрайно много различни бижута и аксесоари.
Много ми се иска, освен да показвам какво съм изработила, да ви запозная със самия процес на "мънистене" (тази дума измислих за любимото си хоби). 
И така, нека започнем с техниките. Както в плетенето има различни плетки, така и в мънистенето има основни техники, които трябва да се усвоят.  
Вече ви разказах, че една от любимите ми техники е "ндебеле" и ви показах две гривни, цвете и обеци, направени с тази техника.
Днес ще продължа да ви показвам как аз съм използвала възможностите, които "ндебеле" дава при изработване на бижута.







Красива гривна, в която са използвани мъниста с различна големина. 




В тази гривна между основните редове са вмъкнати мъниста. Те също могат да са с различен размер и форма. Както в следващата снимка.






Освен като платно, ндебеле може да се работи и в кръг. Така се получават красиви шнурове. От тях може да се направят гривни, колиета. 




Ефектни бижута се получават и когато си поиграете с цветовете. Или вмъкнете цветни разширения.





Шнурът ндебеле може да бъде усукан. И ако вътре се постави мемори тел, се получават такива чудесни гривни





И в изработването на това цвете е използвана тази техника, както и шнура - ндебеле върху основа от две мъниста. Затова обичам да работя с мъниста - уж една техника, а толкова възможности за творчество. 





Няма коментари:

Публикуване на коментар